Tak, to znowu ta sukienka. Fenomenalna akcja Armii Zbawienia. "Naprawdę tak ciężko zobaczyć niebieski i czarny"?

Spór o kolory sukienki tydzień temu rozgrzał internet na całym świecie. Armia Zbawienia z RPA ekspresowo wykorzystała popularność niebiesko-czarnej/biało-złotej sukienki do kampanii o przemocy wobec kobiet. Świat się akcją zachwycił.

Kobieta leży w seksownej sukience - to dokładnie ten sam model, o który cały świat pokłócił się tydzień temu. Tym razem sukienka jest biało-złota, ale uwagę przykuwa raczej modelka - kobieta ma wyraźne siniaki na nogach, podbite oko, rozciętą wargę. "Czy naprawdę tak trudno zobaczyć niebieski i czarny?" - krzyczy pytanie na plakacie Salvation Army (Armii Zbawienia - chrześcijańskiej organizacji charytatywnej). Jest też dopisek - co szósta kobieta doświadcza przemocy.

Dodatkowo w języku angielskim hasło to gra słowna - beat somebody black and blue oznacza zbić kogoś na kwaśne jabłko.

Akcja zachwyciła internautów. Zdjęcie sukienki tydzień temu podzieliło internet, dziś ta sama sukienka stała się pretekstem do uświadomienia tego, że odpowiedzialnością za przemoc nie można obarczać ofiar: Jedyna iluzja jest taka, że ona ma wybór .

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.