Nie tylko reklama, ale także kino i telewizja są dźwigniami handlu. Twórcy zdają sobie z tego sprawę od dawna, stąd choćby osaczające nas tzw. lokowanie produktu.
Jeden z mistrzowskich sposobów takiego lokowania zaprezentowali producenci popularnego serialu "Seks w wielkim mieście". Właściwie w każdym odcinku pojawiały się produkty znanych marek, co miało skłaniać fanki serialu do ich zakupu.
Co jednak, jeśli przedmiotem lokowania w danym filmie jest nie jakiś produkt, lecz zjawisko czy... czynność? Mechanizm działa tak samo. Widać to w kontekście filmu, który zawładnął w ostatnim czasie popkulturą. Film ten to "50 twarzy Greya" powstały na motywach bestsellerowej powieści o tym samym tytule.
Zarówno w książce, jak i filmie aż roi się od scen BDSM. W dużym uproszczeniu chodzi o praktyki seksualne polegające na dominacji jednego partnera nad drugim. Można powiedzieć, że seks został "ulokowany" w filmie i powieści, z czego cieszą się administratorzy strony internetowej Pornhub - największego na świecie serwisu z filmami dla dorosłych.
"Odkąd film "50 twarzy Greya" miał premierę przed walentynkowym weekendem, hasła powiązane z BDSM są wyszukiwane w naszym serwisie o wiele częściej" - pisze zespół Pornhub .
Świetnie ilustrują to poniższe grafiki. Na pierwszym wykresie widać wyraźny skok wyszukiwań związanych z hasłem BDSM od 13 lutego. Zieloną linią oznaczono świat, czerwoną - same Stany Zjednoczone:
Fot. Pornhub.com
Tu z kolei widać, że film zachęcił do wyszukiwania nagrań związanych z dominacją nad partnerem szczególnie kobiety (różowa linia). Mężczyźni też jednak nie pozostali obojętni (niebieska linia):
Fot. Pornhub.com
Bardzo ciekawy jest też wzrost wyszukiwań konkretnych zapytań w serwisie Pornhub. Po premierze "50 twarzy Greya" słowo "posłuszeństwo" wpisywano tam ponad połowę częściej niż wcześniej. Z kolei słowo "BDSM" zanotowało w wyszukiwarce Pornhub 42-procentowy wzrost, "dominacja" - 40-procentowy, a "chłosta" - 33-procentowy:
Fot. Pornhub.com
Jeśli chodzi o podział wyszukujących ze względu na płeć, tu także widać, że pod wrażeniem filmu są szczególnie kobiety. "Posłuszeństwo" zanotowało 219-procentowy wzrost popularności wśród pań, a 46-procentowy wśród mężczyzn. Kobiety wyszukiwały też częściej słowa "dominacja" (wzrost o 196 proc., u mężczyzn - 32 proc.) oraz "BDSM" (kobiety -186 proc., mężczyźni - 30 proc.):
Fot. Pornhub.com
Chcesz wiedzieć więcej i szybciej? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE!